My Google+ טיפול זוגי | פסיכולוגית | טיפול משפחתי - יעל כוכבא

                                          

                                      נקודת מפנה - מכון לשינוי,                                                     התפתחות אישית והגשמה עצמית
                                       
050-3375123    
                                                                                        

 

טיפול פסיכולוגי, טיפול זוגי, טיפול משפחתי, אבחונים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים וכל השירותים הקשורים לתחום הטיפולי.
המדריך השלם לטיפול זוגי  |  


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


דף הבית >> טיפול משפחתי
 
טיפול משפחתי
 
טיפול משפחתי מבוסס על כך שהתנהגותו והרגשתו של כל אחד מבני המשפחה משפיעה על כל אחד מחבריה ומושפעת באופן ישיר מכל בן משפחה אחר. לכן התנהגות של כל פרט במשפחה תשפיע על כולם על ההורים ועל ילדיהם וכמובן שתשפיע באופן ישיר על האווירה במשפחה, הקשרים בין הילדים, הקשר בין הילדים להוריהם והקשר הזוגי בין בני הזוג. היחס בין כל הקשרים הללו הדוק וישיר ולכן מחלה של אחד מבני המשפחה, תאונה, קשיים כלכליים, קשיים משמעותיים של אחד מבני המשפחה בעבודה, בלימודים או בכל תחום אחר עלולים להפר את האיזון הרגשי של המשפחה וליצור מצב שבו היחסים הרגשיים בין בני המשפחה מתערערים ונוצרים קשיים המפריעים בתפקוד בני המשפחה בכל התחומים.
 
המשפחה במצבה התקין מהווה מערכת רגשית תומכת המאפשרת לבני המשפחה לתפקד ולהצליח בעולם הקשה והתובעני של ימינו ומאידך במידה והמשפחה איננה תומכת ואף אולי חוסמת, בני המשפחה עלולים למצוא את עצמם מתקשים בתפקוד לא רק בתוך ביתם אלא גם ובעיקר מחוצה לו.
 
לעיתים, מתקשה המשפחה ובראשה ההורים להתמודד עם סיטואציות בעיתיות, עם קונפליקטים הנגרמים כתוצאה מקשיים שונים וממשפחה תומכת היא הופכת להיות משפחה בעייתית שבה הקשרים בין בני המשפחה אינם תקינים, מריבות פורצות באופן תדיר בין הילדים להוריהם, בינם לבין עצמם ובין בני הזוג. התקשורת בין בני המשפחה מקבלת דפוסים שליליים ולא תומכים ובדרך כלל ללא טיפול נכון המצב הולך ומידרדר.
 
מצבים אלו עלולים לגרום לכך שאחד הילדים הופך להיות "שעיר לעזאזל" וכל הזמן חוטף משאר בני המשפחה. לעיתים אחד הילדים הופך להיות "נפלא" וגוזל את כל תשומת הלב מילד אחר שהופך להיות "הרע", לפעמים כל תשומת הלב ניתנת לילד "הרע" ושוכחים לגמרי את הילד "הטוב"...כך נוצר מצב שלפעמים, מירב תשומת הלב ניתנת דווקא לילד שלא צריך לקבל אותה.
 
תפקידם של ההורים לזהות כי המצב בבית אינו תקין וכי יש לעשות משהו כדי להחזיר את המשפחה לדפוס תומך, חיובי ומחזק. בדרך כלל ההורים משתדלים לעשות כמיטב יכולתם אולם לא תמיד הם מבינים את הסיטואציה או יודעים כיצד לטפל בה, לעיתים הם מעורבים רגשית עמוק כל כך עד שאין ביכולתם או בכוחם לטפל בבעיה כלל. מצבים אלו הם מצבים בהם רצוי לפנות לטיפול משפחתי שבכוחו לסייע בפתרון לבעיות ובהחזרת הסדר על כנו.
 
הטיפול המשפחתי, מבוצע בשיתוף כל בני המשפחה. חלק מהפגישות הינן בהשתתפות כלל בני המשפחה וחלק בהשתתפות חלק מבני המשפחה. במהלך הטיפול מנסה המטפל לשקף לבני המשפחה השונים את התפקיד "שנטל" כל אחד מהם, את היחסים ההדדיים בין כל בני המשפחה ואת האווירה המשפחתית הכוללת. באמצעות שיקוף זה רואים בני המשפחה את הצדדים הטובים יותר והטובים פחות ומנסים לבחון את הדרכים הנכונות לבניית התפקוד החיובי והתקשורת הבריאה בין בני המשפחה ליצירת אווירה חיובית ותומכת בבית.
 
מתי כדאי לפנות לטיפול משפחתי?
 
במידה ויש קשיי התנהגות או בעיות רגשיות עם הילדים – גילויי אלימות של הילדים, קושי בהצבת וקבלת גבולות, חרדות ופחדים של הילדים, קשיי הסתגלות של הילדים לסביבה חדשה (במעבר לבית חדש) או לבית ספר חדש...ירידה דרסטית בלימודים, בעיות חברתיות חריגות של הילדים, מריבות בלתי פוסקות בין הילדים...
 
מצבים משבריים – בעת מצבי משבר הנוצרים בעקבות אירועים מסוימים כגון אבדן, מוות, מחלה קשה של אחד ההורים או אחד הילדים, גירושין, מעבר לבית חדש וכו...
 
בעת יצירת מערכת משפחתית מורכבת – החיים המודרניים גורמים לכך שנוצרות מערכות משפחתיות מורכבות כתוצאה ממקרי גירושין ונישואין של בני זוג עם ילדים משני הצדדים או ילדים של אחד מבני הזוג...מצבים אלו גורמים לקשיי הסתגלות למשפחה החדשה ולעיתים נדרש סיוע למשפחה כדי ללמוד לתפקד במבנה המורכב והרגיש כל כך.
 
 
 
אנו מזמינים אתכם ליצור קשר כדי לבחון האם ועם מי נכון יהיה
עבורכם להתחיל טיפול משפחתי.
התקשרו לטלפון:
 
050-3375123
X
או צרו קשר באמצעות המייל:
 
X
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים