My Google+ טיפול זוגי | פסיכולוגית | טיפול זוגי

                                          

                                      נקודת מפנה - מכון לשינוי,                                                     התפתחות אישית והגשמה עצמית
                                       
050-3375123    
                                                                                        

 

טיפול פסיכולוגי, טיפול זוגי, טיפול משפחתי, אבחונים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים וכל השירותים הקשורים לתחום הטיפולי.
המדריך השלם לטיפול זוגי  |  


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


דף הבית >> טיפול זוגי
 
  
טיפול זוגי
 
הקשר המשמעותי ביותר אצל רובנו, האנשים הבוגרים הינו הקשר הזוגי. הקשר בין בני הזוג עובר לאורך החיים שינויים רבים המתרחשים בהתאם לנסיבות החיים. משלב החברות, לנישואין, הריון ולידה, גידול הילדים, פריחת הילדים מהקן ובסופו של דבר זקנה משותפת וגידול נכדים...לתוך קשר זה העובר תהפוכות ושינויים כל כך רבים, מביא כל אחד מאיתנו את עולמו, את הציפיות שלו מהקשר, הפנטזיות, האהבה לבן הזוג, הרצון להרמוניה, לחברות, לקשר מיני מספק, לחום ואהבה ומאידך כעסים לא פתורים על בן הזוג, לחצים כלכליים, בעיות בעבודה, פיטורין, נושאים בלתי פתורים עם הורינו, בעיות שצברנו לאורך חיינו ולחצים מחיי היום יום...
 
שלב ההתאהבות מסתיים בתוך מספר חודשים ומרבית הזוגות מתפכחים מהפנטזיה הרומנטית אל תוך חיי יום יום שגרתיים ושוחקים, ומגלים כי זוגיות טובה מחייבת אותם לעבוד עליה, להשקיע זה בזו, ללמוד לוותר, להתפשר לעיתים, והם מבינים כי השמירה על זוגיות טובה לאורך שנים הינה משימה לא פשוטה המחייבת לעיתים את גיוס הכוחות הפנימיים המצויים בכל אחד מאיתנו.
 
יש זוגות המוצאים בעצמם את הכוחות והעוצמות הדרושים כדי ללמוד לחיות זה בצד זו, כדי ללמוד כיצד לקבל את השני, מדי פעם לוותר, לטפח את הקשר ולהזין אותו. וישנם זוגות אשר מקבלים סיוע בתהליך זה באמצעות הטיפול הזוגי.
 
מטרתו של טיפול זוגי הינה הכרה וזיהוי דפוסי ההתנהגויות של כל אחד מבני הזוג ומציאת הדרכים הנכונות לשינוי הדפוס כשנדרש, קבלת התנהגות בן הזוג כשנכון ומציאת הדרכים הנכונות ליצירת דפוסי ההתנהגות המשותפים שיתרמו ויחזקו את הקשר.
 
זוג הפונה לטיפול זוגי איננו זוג פחות טוב או פחות מוצלח. פנייה לטיפול זוגי מעידה על בגרות, רצון ליעוץ זוגי ולבירור מעמיק של הבעיות, רצון להישאר בקשר ומעידה דווקא על יכולת ורצון ללמוד, לקבל את בן הזוג ולשפר ולשמר את הקשר הזוגי.
 
לעיתים, פניה לטיפול זוגי או יעוץ זוגי מגיעה בעקבות משבר מסוים שחווים בני הזוג. בגידה של אחד מהם, בעיות בתקשורת המינית בין בני הזוג, רצון להפרד של אחד מבני הזוג ונסיון לברר את הדברים באמצעות טיפול זוגי לפני הפרידה, אסון הקורה במשפחה ואירועים קשים אחרים. במקרים אלו, פניה ליעוץ זוגי מסייעת לבחון את הדברים לעומקם, לסגור נקודות פתוחות ולקבל החלטות לגבי המשך החיים מתוך הבנה ובחינה ולא כתגובה רגשית שלעיתים רבות (ובדרך כלל מאוחר מדי) אנו מתחרטים עליה.
 
טיפול זוגי מבוצע בשיתוף שני בני הזוג (פגישות משותפות של שניהם עם המטפל). תיתכן גם פגישה נפרדת עם כל אחד מבני הזוג לצרכים שונים אולם היעוץ הזוגי מצריך שיתוף פעולה של שני בני הזוג שכן ללא שיתוף פעולה, יקשה על המטפל לסייע לזוג לבחון ולטפל בבעיותיו.
 
המטפל או המטפלת בטיפול הזוגי הינם פסיכולוג או פסיכולוגית מומחים שעברו הסמכת טיפול זוגי ומשפחתי ובעלי נסיון רב בטיפול זוגי.

סוגים שונים של טיפול זוגי 

טיפול זוגי בעת משבר – הזוגיות מושפעת מגורמים רבים. חלק מהם הינם מצבי משבר שונים המתרחשים לכולנו במהלך החיים, אובדן אדם קרוב, מחלה, משבר כלכלי, משבר בעבודה, פיטורין ומשברים אחרים. טיפול זוגי נכון במהלך המשבר יוכל לסייע לכם גם להתגבר על המשבר ולהמשיך את החיים טוב יותר וגם לפתור את המשבר הזוגי שנוצר ולהתחזק בקשר הזוגי להמשך דרככם כבני זוג. 

 יעוץ זוגי תוך כדי ולאחר משבר של בגידה - גילוי בגידה על ידי אחד מבני הזוג הינה סיבה טובה להתחיל טיפול זוגי. למרות שגילוי הבגידה מהווה בדרך כלל משבר רציני וזעזוע חזק לקשר הזוגי אין הכרח שהבגידה תביא בסופו של דבר לפרידה. בחלק לא קטן מהמקרים, ניתן לנצל את המצב שנוצר לפתיחת דף חדש בין בני הזוג ולבניית זוגיות טובה מזו שהיתה לפני האירוע באמצעות טיפול זוגי.

יעוץ זוגי לבני זוג הרוצים קשר טוב ומספק יותר מזה שיש להם – בני זוג רבים חיים תקופה ארוכה זה לצד זו כשחסר להם משהו בקשר והם אינם יודעים להגדיר אותו. הם יודעים לומר כי הקשר כמו שהוא אינו מספק אותם וכי הם רוצים משהו יותר טוב מזה...יעוץ זוגי לזוגות אלו יכול להפוך את חיי הנישואין שלהם מחיים אפורים ולא מספקים למשהו כייפי, מהנה ומספק. 

טיפול זוגי למשפחות מורכבות – התקופה המודרנית גרמה לפתיחות רבה והמודל המשפחתי המסורתי איננו היחידי (כפי שהיה בעבר). לצידו ישנם סוגים שונים של משפחות בהם נוספים גורמים חדשים הגורמים לעיתים לבעיה בזוגיות: משפחות מורכבות בהן לאחד או לשני בני הזוג ילד או ילדים מנישואין קודמים, לעיתים נוספים ילדים משותפים למשפחה מורכבת זו, לפעמים האקס שלה או האקסית שלו מרחפים באוויר ומסרבים להיעלם. משפחות חד הוריות, משפחות חד מיניות...כל אלו זקוקים לטיפול זוגי בעת שהזוגיות חורקת או כשיש בעיות בגלל הילדים שלו או שלה או כל עניין אחר שאינו טריוויאלי המופיע וגורם לקושי בקשר. לעיתים ניתן לפתור את הבעיה בין בני הזוג אולם במקרים רבים רצוי לערב מישהו מקצועי שיסייע לפתור את הבעיה ולהשיב את הקשר לנתיב חיובי. 

 יעוץ זוגי בתחילת חיי הזוגיות – לעיתים ישנם זוגות המתחילים בחיים זוגיים ונתקלים בבעיות שונות. בחלק גדול מהמקרים טיפול זוגי קצר, סיוע קל של מספר פגישות יאפשר לבני הזוג להתחיל את חייהם המשותפים על רגל ימין וליצור לעצמם זוגיות טובה מספקת ומהנה

 
 
אנו מזמינים אתכם ליצור קשר כדי לבחון האם ועם מי נכון יהיה
עבורכם להתחיל טיפול זוגי.
התקשרו לטלפון:
M
 050-3375123
M
 או צרו קשר באמצעות המייל:
נקודת מפנה
 
X
 
לייבסיטי - בניית אתרים