My Google+ טיפול זוגי | פסיכולוגית | דמיון מודרך - יעל כוכבא

                                          

                                      נקודת מפנה - מכון לשינוי,                                                     התפתחות אישית והגשמה עצמית
                                       
050-3375123    
                                                                                        

 

טיפול פסיכולוגי, טיפול זוגי, טיפול משפחתי, אבחונים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים וכל השירותים הקשורים לתחום הטיפולי.
המדריך השלם לטיפול זוגי  |  


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


 

דמיון מודרך – Guided Imagery
 
 
All change begins in the mind with a single thought- Albert Einstein
 
 
ישנם מצבים בהם אנו נכנסים ללחץ רב. גם אירוע פשוט כמו מבחן, פגישה עסקית חשובה או כל אירוע בעל חשיבות עלול לגרום לנו ללחץ רב ולעיתים אף למצב של חרדה.
בחלק רב מהמקרים אנו מרגיעים את עצמנו, אולם ישנם פעמים רבות בהם כל אחד מאיתנו היה שמח לו היו מסייעים לו בתהליך הפחתת הלחץ והחרדה, כדי שבמהלך האירוע יוכל להפיק את המרב או פשוט כדי להרגיש טוב יותר וללא תחושת הלחץ והחרדה.
אחד הכלים הפשוטים והמוכרים אשר עוזרים לנו להפחית את המתח, להרגיע את עצמנו ולהגיע במצב טוב בהרבה לאירוע העומד בפנינו הינו הדמיון המודרך.
 
מהו הדמיון המודרך?
 
דמיון מודרך הינה טכניקה המאפשרת לנו להשתמש בדמיון כדי להרגיע את עצמנו. הטכניקה ניתנת לביצוע או באמצעות מטפל, או באופן עצמאי בעזרת CD, וידאו או קובץ אינטרנטי.
 
העיקרון העומד אחרי הדמיון המודרך הינו החיבור הצמוד בין הגוף לנפש. באמצעות שימוש בכל החושים (בדמיון) הגוף חש כאילו באמת הוא מרגיש את התחושות המדומיינות. לדוגמא, מי שמדמיין שדה עם פרחים יריח במהלך התהליך את ריח הפרחים באופן כמעט ריאלי למרות שהוא נמצא בחדר ללא ריחות כלל. מי שמדמיין משהו הצבוע בצבעים עזים יראה בדמיונו את הצבעים כאילו ראה אותם באמת.
 
מקומות שאנשים רבים מדמיינים במהלך הדמיון המודרך הינם חוף הים, גן פרחים, בריכה טבעית ומקומות בהם יש מים. תוך כדי ביצוע התהליך, שוכחים רובם כי הם יושבים בחדר או שוכבים במיטה וחשים באופן ריאלי את מה שהם מדמיינים.
 
מי יכול להיעזר בדמיון המודרך?
 
הדמיון המודרך יכול לסייע לאנשים המעוניינים להקטין את גורם הלחץ והחרדה כדי להגיע לאירוע במצב טוב יותר שיאפשר הישגים טובים יותר במהלך האירוע.
 
ישנם אנשים רבים השרויים בלחץ מתמיד, על סף החרדה או שכל אירוע קטן המתרחש בחייהם מלחיץ אותם וגורם להם להיות במצב של אי שקט. מצב זה ניתן לשליטה באמצעות מספר תהליכים שאחד מהם הינו הדמיון המודרך. אדם הנכנס ללחץ יכול להכניס את עצמו לתהליך של דמיון מודרך, להירגע ולצאת מהלחץ באופן זה. אחרי ביצוע קבוע של תהליכים יוכל לדמיין מיידית בעת מצב הלחץ את המקום שאליו הוא נכנס בדמיונו בעת תרגול הדמיון המודרך ולהרגיע את עצמו באופן מיידי.
 
 
.
 
 
.
לייבסיטי - בניית אתרים