My Google+ טיפול זוגי | פסיכולוגית | מציאת מטפל - יעל כוכבא

                                          

                                      נקודת מפנה - מכון לשינוי,                                                     התפתחות אישית והגשמה עצמית
                                       
050-3375123    
                                                                                        

 

טיפול פסיכולוגי, טיפול זוגי, טיפול משפחתי, אבחונים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים וכל השירותים הקשורים לתחום הטיפולי.
המדריך השלם לטיפול זוגי  |  


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


דף הבית >> המדריך השלם לטיפול זוגי >> מציאת מטפל
 
________________________________________________________________________________________________________________
                         

 מהו טיפול זוגי     התלבטויות בטיפול זוגי       שאלות בטיפול זוגי       המדריך לטיפול זוגי פתיחה       גורמים המשפיעים על הזוגיות     _____________________________________________________________________________________________________________

מציאת מטפל

 


מיהו מטפל זוגי – המטפלים הזוגיים בדרך כלל הינם פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ופסיכיאטרים. אנשי מקצוע אלו הוכשרו לטפל באנשים ובנוסף לכך בדרך כלל גם סיימו הכשרה לטיפול זוגי ומשפחתי באחד מבתי הספר המלמדים תוכניות ייחודיות אלו בארץ. בעת בחירת המטפל רצוי לשאול אותו על הכשרתו וניסיונו כמטפל בכלל וכמטפל זוגי בפרט.

מי איננו מטפל זוגי - ישנם רבים המרשים לעצמם לטפל טיפול זוגי ואינם מוכשרים לכך. מסיבה זו חשוב ביותר לבחון את הכשרת והתאמת המטפל שכן אנשים מתחומי טיפול שונים שאינם מורשים לעסוק בטיפול זוגי קוראים לעצמם מטפלים ומטפלים טיפול זוגי ללא כל הכשרה וללא הניסיון המקצועי והידע הנדרש לכך. טיפול המבוצע על ידי אנשים שאינם מאומנים ומוסמכים לכך עלול להזיק ולגרום במקרים רבים להרעת המצב ולנזקים נוספים.

כיצד מוצאים את המטפל המתאים – ישנן מספר דרכים למצוא את המטפל המתאים לך. המקובלות היותר הינן המלצות של חברים ובני משפחה או איתור המטפל המתאים לך והנמצא באזור מגוריך באמצעות האינטרנט. באמצעות אתר האינטרנט של המטפל אפשר ללמוד על השכלתו, הכשרתו וניסיונו, וכמובן להשיג את דרכי ההתקשרות המתאימים לכם.

האם ניתן לנסות טיפול עם מטפל מסוים ולהחליף אותו במטפל אחר שאנו מעדיפים במהלך הטיפול – ישנה חשיבות רבה לקבל את הטיפול הזוגי עם מטפל שחשים איתו נוח ויש תקשורת טובה ונעימה. מאידך, ישנה חשיבות לתת למטפל מספיק זמן כדי ליצור את אותה תחושה ואת ההזדמנות לסייע לכם. כמובן שבמידה ואין שביעות רצון מן המטפל ניתן לסיים את התהליך איתו ולהתחיל תהליך טיפולי עם מטפל חדש. חשוב לזכור כי תהליך החלפת מטפל אינו קל וחשוב יותר להבדיל בין תחושת אי נעימות מהמטפל לבין תחושת אי נעימות וקושי הקשורים לקשר הזוגי, לטיפול ולנקודות הקשות העולות בו. מסיבה זו, רצוי מאוד כי במידה ועולה תחושת אי שביעות רצון כלשהיא לשוחח עליה עם המטפל ולהבין ביחד איתו ממה נובעת התחושה וכיצד יש להתייחס אליה.

במידה והיה לנו ניסיון לא מוצלח עם מטפל זוגי אחד, כיצד נדע אם מטפל אחר שאליו נפנה יהיה יותר טוב עבורנו – ישנן בדרך כלל מספר סיבות מרכזיות הגורמות לניסיון בלתי מוצלח עם מטפל זוגי. לפעמים התזמון בו מתקיים הטיפול אינו מתאים לאחד או לשני בני הזוג, יתכן כי הגישה הטיפולית של המטפל גרמה לכם תחושת אי נוחות. חשוב מאוד בעת סיום הטיפול עם המטפל הראשון, לשוחח על הסיבה שבגללה הטיפול לא נמשך יחד עם המטפל וכמובן לשוחח גם עם המטפל החדש על הנושא. בכל מקרה מומלץ מאוד לחשוב היטב ולהתייעץ עם בן הזוג וגם עם המטפל לפני שמחליטים לעזוב את הטיפול ולהתחיל אותו עם מטפל חדש.

.
+ שלח משוב
לייבסיטי - בניית אתרים