My Google+ טיפול זוגי | פסיכולוגית | טיפול זוגי לפני הנישואין - יעל כוכבא

                                          

                                      נקודת מפנה - מכון לשינוי,                                                     התפתחות אישית והגשמה עצמית
                                       
050-3375123    
                                                                                        

 

טיפול פסיכולוגי, טיפול זוגי, טיפול משפחתי, אבחונים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים וכל השירותים הקשורים לתחום הטיפולי.
המדריך השלם לטיפול זוגי  |  


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


האם יש מקום לעשות טיפול זוגי לפני הנישואין?

 
להמשיך יחד או לא? אתם נמצאים הרבה זמן ביחד והדבר המתבקש הוא להמשיך את היחסים ביניכם ולהתחתן. הקשר ביניכם נהדר אבל כשאתם רבים עפים ניצוצות והמריבה הופכת לסיוט אמיתי.

אולי אפילו התחלתם לתכנן את החתונה אבל הספקות מתחילים לכרסם. בסיומה של כל מריבה אתם חושבים האם אני באמת רוצה להתחתן איתו? או איתה? האם זה בן הזוג שאני רוצה כשותף לחיים? אולי הדבר הנכון לעשות הוא להפרד? למצוא בן זוג אחר? למצוא את האדם המתאים לי ביותר?

כמעט כל זוג חווה את הלבטים הללו, לכל זוג יש מריבות מדי פעם, ספקות וחששות.

מצב זה גורם לבעיות בתקשורת בין בני הזוג. לעיתים חווים התפרצויות וכעסים ולפעמים חווים שתיקות ארוכות וקשות. שני המצבים אינם טובים ומעלים את השאלות שהעלינו.

קשיי תקשורת בין בני הזוג עלולים להיות גורם מרכזי באי הצלחת הקשר. בני הזוג עלולים למצוא את עצמם בדו שיח של חרשים בו כל אחד מהצדדים אומר לשני את מה שהוא חושב ולא שומע את מה שבן הזוג אמר או ענה לו. במצבים אלו אנו עלולים לחוש תחושת חוסר אונים, ביטחון מלא בצידקתי ובטעותו של בן הזוג ללא כל הבנה או הקשבה הדדית. בסיומה של כל מריבה כזו המרחק בין בני הזוג גדל עד שהם עלולים למצוא את עצמם במצב של ניתוק מלא זה מזו ולהפרד.

אילו מצבים שניתן למנוע אותם באמצעות טיפול זוגי.

אנו רגילים לחשוב על טיפול זוגי כעל משהו ששייך לזוגות שנשואים כבר המון שנים וחושבים על פרידה וגירושין. טיפול זוגי הינו אמצעי שמאפשר לבני זוג בכל שלב שבו נמצא הקשר שלהם לעזור להם להמשיך בקשר באופן טוב והרמוני.

טיפול זוגי בין בני זוג שאינם נשואים ומתכוונים להינשא יאפשר להם להתחיל את חייהם המשותפים כבני זוג נשואים מתוך עמדה של שיחה הדדית, של תקשורת טובה מאוד ושל יכולת ליצור יחד ולפתור את הקונפליקטים ביניהם בצורה טובה ובונה, להתקדם ולקדם את הקשר הזוגי שלהם ולבנות עתיד משותף חיובי ומתמשך.

חזרה לעמוד המאמרים

לייבסיטי - בניית אתרים