My Google+ טיפול זוגי | פסיכולוגית | שאלות על טיפול זוגי - יעל כוכבא

                                          

                                      נקודת מפנה - מכון לשינוי,                                                     התפתחות אישית והגשמה עצמית
                                       
050-3375123    
                                                                                        

 

טיפול פסיכולוגי, טיפול זוגי, טיפול משפחתי, אבחונים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים וכל השירותים הקשורים לתחום הטיפולי.
המדריך השלם לטיפול זוגי  |  


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


דף הבית >> המדריך השלם לטיפול זוגי >> שאלות על טיפול זוגי
 
________________________________________________________________________________________________________________
                         

מהו טיפול זוגי      התלבטויות בטיפול זוגי     מדריך לטיפול זוגי פתיחה       מציאת מטפל      גורמים המשפיעים על הזוגיות
________________________________________________________________________________________________________________

שאלות כלליות על טיפול זוגי

 

האם טיפול זוגי עוזר – ישנה הסכמה מוחלטת בין כל החוקרים בתחומים אלו כי טיפול זוגי עוזר באופן משמעותי וכי שביעות הרצון מהקשר הזוגי עולה באופן משמעותי על שביעות הרצון מהקשר בין זוגות שלא טופלו כלל. מהמחקרים האחרונים שנעשו עולה כי כ – 70% מהזוגות במשבר שעברו טיפול זוגי חשו שיפור רב בזוגיות ובקשר עם בן זוגם לעומת כ – 35% של זוגות שהיו במשבר ולא קיבלו טיפול כלל.

 

כמה זמן נמשך טיפול זוגי – משך הטיפול הזוגי מותנה בבעיות שמביאים איתם בני הזוג, בשיטת הטיפול של המטפל ובשיתוף הפעולה של בני הזוג עם הטיפול. משך טיפול יכול להיות ממספר בודד של פגישות ועד למספר חודשים בהם נפגשים פעם בשבוע. על משך הטיפול רצוי לשוחח עם המטפל בתחילת הטיפול.

 

האם כל הפגישות משותפות לשני בני הזוג או שיש פגישות של אחד מבני הזוג עם המטפל – רוב הפגישות משותפות לשני בני הזוג. ישנם מטפלים המעדיפים להפגש פגישה נפרדת עם כל אחד מבני הזוג בתחילת התהליך כחלק משלב ההערכה. ישנם מטפלים המבצעים פגישה נפרדת רק בהמשך הטיפול כחלק מהתהליך וישנם כאלו שאינם נפגשים פגישה פרטנית עם אף אחד מבני הזוג.

 

האם יש חיסיון על מידע שאני חושף במהלך הטיפול – כל המידע הנאמר במהלך טיפול פסיכולוגי או טיפול זוגי מצוי תחת חיסיון על פי חוק חיסיון המידע הרפואי. ישנו איסור מוחלט על חשיפת מידע זה. חריג ייחודי לכך הינה דרישה של בית משפט על פי צו לחשוף מידע. במקרה זה על המטפל להופיע בפני וועדה מקצועית ייחודית אשר תקבע האם מותר או אסור לו לחשוף מידע מסוים בפני בית המשפט.

 

איך מסיימים את הטיפול הזוגי – מטרתו של הטיפול הזוגי הינה יצירת זוגיות עצמאית ובטוחה תוך יכולת של בני הזוג להתמודד עם בעיות וקונפליקטים העולים מדי פעם ללא סיוע חיצוני. כאשר הזוגיות מתנהלת באופן סדיר, נוצר אמון מחודש בין בני הזוג והם מנהלים דיאלוג פורה ומטפלים בבעיותיהם באופן עצמאי מתחיל תהליך פרידה הדרגתית מהטיפול ומהמטפל. בתחילת התהליך מקיימים את פגישות הייעוץ בתדירות ההולכת ויורדת מאחת לשבוע, אחר כך לאחת לשבועיים ולפעם בחודש ולאחר מכן נפרדים מהמטפל באופן סופי. במקרה שעולה צורך חד פעמי או שקורה מקרה חרום ניתן תמיד ליצור קשר ולקיים פגישה חד פעמית או יותר לצורך התייעצות או פתרון בעיה חריגה שעלתה.

 

האם טיפול זוגי מבוצע בשעות היום או שניתן לקבל טיפול גם בשעות הערב – שעות טיפול פסיכולוגי מקובלות הינן בכל שעות העבודה ושעות הערב. ישנם מטפלים הפעילים גם בשעות הערב המאוחרות כיוון שלחלק רב מהלקוחות אין יכולת להגיע לטיפול בשעות היום שכן הם נמצאים בעבודה בשעות אלו. ימי הפעילות המקובלים הינם כל ימות השבוע למעט שבתות וחגים.

 

.

+ שלח משוב
לייבסיטי - בניית אתרים