My Google+ טיפול זוגי | פסיכולוגית | האם אנחנו צריכים טיפול זוגי - יעל כוכבא

                                          

                                      נקודת מפנה - מכון לשינוי,                                                     התפתחות אישית והגשמה עצמית
                                       
050-3375123    
                                                                                        

 

טיפול פסיכולוגי, טיפול זוגי, טיפול משפחתי, אבחונים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים וכל השירותים הקשורים לתחום הטיפולי.
המדריך השלם לטיפול זוגי  |  


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



האם אנחנו צריכים לפנות לטיפול זוגי ?

הטיפול הזוגי אינו סימן שהקשר נמצא בסופו...

זוגות רבים יודעים בעזרת תחושותיהם והרגשתם שהקשר הזוגי בינם אינו מתנהל כשורה. הם אינם מטפלים במצב כיוון שהם ממציאים לעצמם סיבות שונות ותירוצים רבים ועל ידי כך המצב רק מחמיר. טיפול זוגי אינו צריך להיות המפלט האחרון שפונים אליו רק כשכלו כל הקיצין. ככל שהפנייה לטיפול הזוגי תהייה מוקדמת יותר, כך האפקטיביות שלו תגדל והסיכויים להצלחתו ולהמשך חיי זוגיות טובים ומספקים יעלו משמעותית.

ברור לי כי קשה מאוד לבני זוג להודות בבעיות קיימות ולעיתים קרובות יותר קשה להם לזהות כי הם מפתחים בעיה המצריכה התייחסות של שניהם ואולי אחר כך אף טיפול זוגי. מסיבה זו אני מונה כאן מספר סימנים שבמידה ואתם מזהים אותם בקשר שלכם תבחנו יחד את המצב ואל תהססו לפנות לטיפול מוקדם ולא רק כשהמצב קשה מנשוא:

מריבות במקום שיחות - בכל פעם שיש לכם חילוקי דעות אתם מפתחים מריבה. במהלך המריבה הסיבה האמיתית לוויכוח נעלמת במהירות ובסוף המריבה אתם חשים מרוקנים רגשית. כשמצב זה הופך ליומיומי ומוביל את הקשר ביניכם, נוצרת בבית תחושת מתח קשה בין בני הזוג החודרת לכל רבדי החיים כולל למקום העבודה, מחלחלת לילדים ואפילו לקשרים עם חברים.

תקשורת רדודה – תנסו לראות על מה אתם משוחחים. האם אתם מדברים רק על החשבונות שיש לשלם, או רק על הנושאים הקשורים לקניות וביצוע המטלות היומיומיות? האם השיחה ביניכם מסתכמת בכן ולא ? אחת הנקודות המתריעות על בעיה בזוגיות הינה הפסקת התקשורת שאיננה קשורה לבעיות היום יום. שימו לב לתקופות הטובות שלכם, רוב השיחות ביניכם נסבו על הכל חוץ מאשר על מטלות היום יום.

נושאים שהופכים לטאבו – ישנם מצבים שבני זוג אינם מדברים על נושאים מסוימים שכן הם גורמים לתסכול רב ולכעס המדוכא בתוך הבטן. אפילו רמז לגבי נושאים אלו עלול לגרום לכעס רב ולתגובות קיצוניות של אחד מבני הזוג. עבודה במהלך טיפול זוגי על נושאים אלו עלולה לעקר את עוצמתם ולטפל בבעיה האמיתית לאחר נטרול הכעסים והתסכולים שהצטברו עם הזמן.

אין נושאים או יכולת לנהל שיחה משותפת – בני זוג רבים מסוגלים לבלות ערב שלם זה עם זו בשתיקה וללא שיח. הם מסוגלים לנהל שיחות ארוכות ומעמיקות (גם כזוג) עם חברים או בני משפחה אבל הם לא מסוגלים להתמודד בשיחה אחד על אחת זה עם זו מול השולחן בארוחת הערב.

שיחות מתסכלות – דוגמא לשיחה כזו הינה כשמישהו מגיע הביתה מהעבודה ומתחיל לספר על מה שהיה היום ותוך כדי השיחה היא הופכת למריבה המובילה לויכוחים על התסכולים והנקודות המפריעות לכל אחד אצל השני.

 

הסיכוי של בני זוג לצלוח בהצלחה את דרכם המשותפת היום נמוכה משהייתה בעבר. גיל הנישואין עלה ובני הזוג נישאים זה לזו לאחר שכבר גיבשו לעצמם התנהגויות עצמאיות. מטפל זוגי הוא בסך הכל זה שמאפשר לכם לסייע לעצמכם בעזרת המוטיבציה של בני הזוג ורצונם לטפל בבעיותיהם. לכן נכון להפסיק להתלונן אצל חברים על בעיות בקשר הזוגי ולפנות לעזרה מקצועית כשצריך.

פנייה לטיפול זוגי איננה סימן שהקשר מסתיים. היא בסך הכל סימן לכך שבני הזוג זיהו כי יש להם בעיה בקשר הזוגי וכי ברצונם לטפל בבעיה זו. הטיפול הזוגי מתחיל בכך שבני הזוג מזהים כי יש להם בעיה וברצונם לטפל בה. לעיתים רק אחד מבני הזוג מזהה את הבעיה ובן הזוג השני בוחר להתעלם או להכחיש. מצב זה אין משמעותו שיש להתייאש אלא נכון להתחיל תהליך גם לבד ומטפל טוב יידע כבר להביא את בן הזוג הסרבן ולהפוך את הטיפול לטיפול זוגי בהשתתפות שני בני הזוג כפי שצריך להיות.
 

חזרה לעמוד המאמרים

 


לייבסיטי - בניית אתרים